Göteborg

Individuellt program på Stora Holm anpassad gymnasieskola

Individuellt program

På Stora Holm AG 2 läser du ett individuellt program. Du studerar följande ämnesområden efter egen förmåga:

• estetisk verksamhet
  • hem- och konsumentkunskap
  • idrott och hälsa
  • natur och miljö
  • individ och samhälle
  • språk och kommunikation

Utbildningen utformas efter dina enskilda behov och förutsättningar. Du arbetar enskilt eller tillsammans i grupp. Här får du de kunskaper du behöver för att få ett så självständigt och aktivt liv som möjligt. På skolenheten arbetar specialpedagoger,  elevassistenter och lärare som alla har sina särskilda kompetenser. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik, tecken som stöd och andra kommunikationsverktyg som till exempel In-print och Symwriter. Skolenheten ligger i natursköna omgivningar med närhet till djur och odling. Till skolan hör också en dedikerad skolgårds yta med lek utrustning som gungor, pergola och pallkragar.

Korttidstillsyn

Du har möjligheten att vara med på vår korttidsverksamhet om du har fått LSS-insatsen godkänd.Korttidsaktiviteter genomförs av klasspersonal i skolans lokaler efter lektionstiden är slut.

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Individuellt program så kommer skolan att kontakta dig.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Skolrecensioner

Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.

Kontaktuppgifter till Stora Holm anpassad gymnasieskola

Stora Holm anpassad gymnasieskola